Paletu preplňovaných motorov v Škode Octavia rozšíri ďalšia novinka.
Dosluhujúci atmosférický motor 1.6i nahradí preplňovaná jednadvojka, ktorej výroba prednedávnom odštartovala v Mladej Boleslavy.
Nový motor 1.2 TSI s výkonom 77 kW (105 k) v ponuke nahradí zastaralú jednotku s výkonom 75 kW (102 k). Dôležitejšie, ako nebadané zvýšenie výkonu, je maximálna hodnota a priebeh krútiaceho momentu. Krútiaci moment 175 Nm dosiahne v širokom spektre otáčok od 1550 do 4100 ot./min. Motor 1.2 TSI je navyše výrazne úspornejší. Oproti predchodcovi s priemernou spotrebou 7,4 l/100 km, uspokojí sa iba s teoretickými 5,7 l/100 km.
S výnimkou základnej motorizácie 1.4i s výkonom 59 kW (80 k), všetky motorizácie pod kapotou Škody Octavie budú preplňované. Novinkou v danej výkonovej kategórii je tiež sedemstupňová automatická dvojspojková prevodovka DSG, ktorá je aktuálne k dispozícii iba pre benzínové motory 1.4 a 1.8 TSI.





(10 hlasov, priemer: 3.70 z 5)








































December 12th, 2009 o 9:45
Myslím, že je to dobrý nápad. Je to trend a donekonečna sa motor 1,6/75kW do Octavie nemohol montovať. Predsa je to už zastaralá koncepcia.
December 13th, 2009 o 10:22
Zastarala koncepcia to sice je, ale 1.6 co sa tyka servisu a poruchovosti je jeden s najlepsich motorov. Nevyhodou je len vysoka spotreba
December 15th, 2009 o 17:50
Ach Schade,su v koncerne VW ale koncipovanim palety ponuky motorov pre skodu to pokaslavaju cim dalej viac.Uz 1,4TSI bola po testoch kritizovana ako nevhodna jednotka(pri nizsom objeme zdaleka nemala nizsiu spotrebu) a teraz idu este dole .Pouzit pohonnu jednotku s objemom motora 1,2L na hmotnost auta(neobsadeneho) cca 1400KG ?? je uplne fiasco!To turbo je prd platne a ked tak sa to brutalne musi odrazit na spotrebe tie hodnoty co udava vyrobca su podla mna tazko podhodnotene a zavadzajuce !!!
Si to viem predstavit, ak nechcete spinat turbo tak to ide jak slimak a ked zoslapnete trosku pedal tak spotreba vyskoci urcite viac nez na deklarovanych 5,7 l v priemere!!! Neverim tomu co pise skoda.
Suhlasim PETER odozva okolia mi potvrdzuje ze 1,6 bola dobry zaklad co do vykonu spotreby a spolahlivosti.
Nechcem dopredu kricat ze je to zle od Skody ,ale toto si kupi len uplny blbec a blazon co o autach nema sajnu a pozeraju na papierove hodnoty auta.
V skodovke prilis experimentuju miesto toho aby inovovali.
December 23rd, 2009 o 19:03
Uplny suhlas. S tymto to asi trosku prehnali. Motor 1,2TSI si viem dobre predstavit vo VW Polo so 6 stupnovou prevodovkou, ale nie v aute akym je Octavia. Preco tam rovno nedali HTP :-)
Január 16th, 2010 o 11:46
mal som skusobnu jazdu v pole 1,2 tsi a je to neskutocny motor taha to pekne od dola a netraba to az tak pretacat a spotreba s pedalom na podlahe bola 6,5 je to perfektne auto a motor je este lepsi
Január 16th, 2010 o 19:27
jj, a potom si sa zobudil vsak? :D ja mam 1.2 mestske priblizovadlo bez turba, ktore vazi o 150kg menej ako polo a ked to ohulim, tak to sosne 9 ani okom nemrknem, takze rozpravky o pedale na podlahe rozpravaj vies komu :) to ze je pedal primontovany k podlahe, neznamena, ze jazdis s pedalom na podlahe mily pepo :D
inak je ta 1.2TSI dobrou volbou pre to auto. teda kym sa po zaruke neposerie turbo :P
Január 16th, 2010 o 19:28
samozrejme dobra volba pre polo, nie pre octaviu.
Január 18th, 2010 o 9:20
No reagujem na teba Atlis 1,2 bez turba nemozes porovnavat s tymto motorom, mam doma fabiu 1,2 HTP dokazal som s nim aj 15 – 20 litrovu spotrebu pri fakt sviznej jazde, ale tato 1,2 TSI po skuske mi zozrala mimo mesto 3,8 L( pri normalnej jazde) a fak okolo 6,5 max 7 pri PODLAHE!! A to auto ide ako salene, bolo to POLO uznavam, je to lahsie, ale 1,6 GOLF nestihal za mnou sme testovali s kolegom vo VW. Si myslim ze tu 1,6 ku z OCTAVIE hrdo nahradi a skeptici budu milo prekvapeny aj so sviezostou auta aj so spotrebou, ani pes nestekne uz po tej 1,6 ke. A antiskodak nech kritizuje to co uz mal pod nohami a nie to o com cita. Pekny den.
Január 18th, 2010 o 12:34
Ale no tak :) VW uvadza priemernu spotrebu 5,3l a ty si s tym jazdil za 3,8l. A to ti mam akoze zozrat? A ta teoria o autach bez turba – prepac, ale to je zatial najhorsia rozpravka aku som kedy pocul. Benzin dopovany turbom bude vzdy zrat ak sa mu bude sliapat na krk. Ked pojdes v nizkych otackach na spotrebu, tak to sosne ako atmosfera, mozno malicko menej kvoli vyssiemu krutiacemu momentu – nebudes musiet motor tocit – cize typicky dieslove jazdenie. Ale ak s tym zacnes jazdit ako prasa a hodne z vostra, tak si to zozerie tolko, ze sa ti hlava zatoci. A podstatne viac ako diesel, pretoze benzin ma nizsiu ucinnost. Kamarat ma Bravo 1,4T-Jet 120k – priemerka pri obsadeni 4 ludmi a batozina – 7,5l a to iba steklil plyn. Chces mi nahovorit, ze 1,2TSI bude zrat o 3,5l na sto menej ako to Bravo? Matematika je jednoducha – Bravo ma 1300kg a 120k, Polo ma 1100kg a 105k – cize takmer identicky litrovy vykon a identicky pomer vykon/hmotnost.
Január 29th, 2010 o 22:14
Aspon v tomto sa zhodnnem z Atlisom :))) … opisal si to jasne ako to funguje, clovek nemusi testovat kazdu haraburdu co kto na svete vyrobi aby mu bolo jasne co je technicky mozne a co nie ked uz ma predosle skusenosti s niecim podobnym.
A- HMM neviem ci si niekedy videl pracovat turbo alebo vies na akom principe pracuje, technicky je toto PODHODNOTENY objem s vykonom…vsak mozes dat do takeho auta aj litrove turbo stale ti pojde, len by som chcel vidiet tie spotreby pri nalozenom aute 4 ludmi batozinou ist do kopca ci aj vtedy to 1.2TSI ti sosne 7 litr :) ked tomu veris tak si amater alebo blazon ;)…a nedaj boze ze mas pravdu
…ale ako ATLis spominal… chcem vidiet to turbo po dvoch rokoch aktivneho jazdenia :) lopatky na srot=zvysena spotreba+nutna investicia.sak to je zataz motora na tak tazke auto.nejde len o tvoju sviezost ale aj o spolahlivost predsa!
Január 31st, 2010 o 14:25
Suhlasim s tebou antiskodak…chcem aj ja vidiet to auto ist do kopca a plne obsadene :) Ci sa vobec pohne do kopca,a to namahanie ani nehovoriac na tak tazke auto.Velmi poddimenzovany motor,este ta 1.4 tsi 90 kw nepoviem ale toto…Skvely motor do fabie nie do octavie..
Február 6th, 2010 o 23:40
dobry den ja mam skoda octavia II fl s motorom 1,4 mpi a som spokojny, aj so spotrebou aj s vykonom, neviem ci sa oplati investovat do toho tsi skor uz potom diesel, ale ako hovorim ja som stym motorm spokojny, priemernu spotrebu teraz v zime mam okolo 7l a to jazdim vacsinou mesto, jazdim kludne ale v sucasnej premavke to ani inak nejde, vacsinou okolie ba a ba. takze zbytocne 160 konikov v tých zápchach a kolonach a tie pokuty…… stači mi ta 1,4mpi 8Ok.
Február 21st, 2010 o 10:56
dobry den mam oktavku 1.6tdicr pred kupou som sa dlho rozhodoval ci kupit 1.4tsi alebo 1,6tdicr cenovy rozdiel len 600eur v neprospech 1.6tdicr bol som vyskusat oba motory 10km studene motory priemer diesel 7L benzin 9L subjektivne nebol o nic pruznejsi benzinak ako diesel napocudovanie oba motory boli tiche rozhodol som sa pre 1.6tdicr aspravil som dobre mam 2000km najazdenich a da sa ja jazdit priemerne 5.2az5.8 dodla stilu jazdy to su dobre hodnoty!tych co poznam a maju 1.4tsi vedia jazdit priemerne 6.5-9L podla stilu jazdyaky aky to je rozdiel v spotrebe a nafta je lacnejsia pdla mna oba motory su dobre len ta spotreba tsi ked jazdis sviznejsie a to ma odradilo od jej kupi!
Február 23rd, 2010 o 19:09
podla mna tsi čka nie su nejak uzastne motory ked uz tak radsej to tdicr
Marec 2nd, 2010 o 9:35
Nechápem ako môže niekto porovnávať zastaralé Bravo s najnovším moderným motorom od Volkswagenu. Už len Fiat by som s ničím neporovnával. To si tam mohol porovnať aj Škodu 120. Hmmm…. A keď prišla škodovka s HTP všetci na to nadávali. Ale vlastne len tí čo na tom nejazdili. Za tie peniaze to bol najlepší motor. Minimálna poruchovosť, malá spotreba, dostačujúci výkon a pod. Komu nestačí výkon nech si kúpi BMW a nech nenadáva na ľudové auto. Ako rodinné auto bohate stačí. Ja ho mám a robím priemer do 6l/100km. A to nejazdím pomali ale ani rýchlo. A ešte nechápem ako môže niekto povedať že turbo zvyšuje spotrebu??? Veď každý vie že znižuje.Prečo by to vyvíjal každý výrobca ak by to nemalo opoctatnenie. A pre tých čo nevedia o čom sa tu píše, TSI nie je HTP s turbom. hi hi hi
Marec 2nd, 2010 o 10:16
Tomas, uprimne, ale vetou “Už len Fiat by som s ničím neporovnával.” si ukazal, ze nemas nadhlad, nedokazes pripustit uspechy inych znaciek, a ze sa s Tebou asi nebude dat normalne diskutovat. Fiat ziskal od roku 1967 devatkrat ocenenie Car of the Year. Ak posudzujes znacku podla toho, co hovoria Tvoji kamarati, ktorych jedneho otca kamarat doviezol rozpadnute Uno z Talianska, tak je to velmi smutne.
K veci: Aj ja si myslim, ze Octavia 1.2 TSI nemusi byt az taky zly motor. A ked som dokazal na Yeti 1.8 TSI spravit spotrebu 6,5 litra na 100 km (trasa 200 km), tak nebude problem spravit 6,0 litra pri tejto Octavii 1.2 TSI. Lenze 90 % tej trasy som presiel po okreskach 70-80-kou bez brzdenia pred kazdou obcou. Da sa tak jazdit, ale nie vzdy je to vhodne. A prave kvoli tomu neverim, ze s tym normalny sofer, ktory ma kupenu dialnicnu nalepku a bude ju aj normalne vyuzivat, bude jazdit za 6 litrov. To skor za 6,5 – 7,0.
Marec 2nd, 2010 o 10:35
Tomas:
Ad 1: HTP je dobry motor, do mesta, no su aj lepsie 3 valce (vid 1.0VVTi od Toyoty),
Ad 2: kazdy maly motor ma nizku spotrebu. Ja mam male auto do mesta s 1.2l motorom a mozem ti smelo povedat, ze je podstatne lepsi ako HTP, uz len preto, ze ma o valec viac,
Ad 3. 1.2TSI je stvorvalec, to hadam vieme vsetci, takze ziadne HTP s turbom
Ad 4. Turbo zvysuje spotrebu. Downsizing ma opodstatnenie u vyrobcov len preto, ze taky motor ak pracuje v nizkych otackach, bude mat nizsie emisie ako vacsi, atmosfericky motor s porovnatelnym vykonom. Zacni turbomotoru slapat na krk a vysledna spotreba bude vyssia ako u atmosfery. Turbomotory su vzdy citlive na sposob jazdy. Plati to u dieslov a aj u benzinov…
Ad 5. prave Fiat je majstrom malych preplnovanych motorov.
Marec 25th, 2010 o 9:31
Fiata by som neporovnával len preto lebo som ho dlho mal, brat ho má a kolega tiež. V spoľahlivosti trošku zaostávajú. :o) A nevravím, že nie je lepší motor ako HTP. Vždy príde niekto kto niečo staršie prekoná. A spotreba s turbom väčšia??? Neviem ako si na to prišiel. Veď turbo sa montuje do motorov už dlhé roky a len preto že znižuje spotrebu a zvyšuje výkon a záber v nízkych otáčkach. Porovnaj si akýkoľvek motor s porovnateľným výkonom a krútakom s turbom a bez turba. A ďalšia vec je že ten motor je náhrada za 1,6 a od toho motoru bude mať nižšiu spotrebu o pár litrov a to s väčším výkonom. To je presne ako s turbom v diesloch. Motor 1.9TDI bude vždy vo výhode v spotrebe oproti 1,9SDI a to neporovnávam výkon. Ak niekto apeluje na životnosť tak tá je rovnaká.
Marec 25th, 2010 o 10:25
Boze moj, dalsi odbornik… odporucam precitat si nieco o vykonovych krivkach, krutiacom momente, spalovani a pod. Potom sa vrat a napis, co si sa dozvedel.
Máj 3rd, 2010 o 17:45
Odkedy je TDI úspornejšie ako SDI??????????
Si zdravý?
Máj 24th, 2010 o 19:52
je tu samy odbornik a ten nazor ze TDI je uspornejsi ako SDI nema chybu to napisal asi kuchar chcel napisat asi vykon.
Podla mna pre bezneho smrtelnika 1,2TSI vyborny motor pockajme co ukaze cas a kto ma pravdu.
Máj 27th, 2010 o 9:37
Mam Fabiu 1,2 HTP 3 roky. Ak bude mat Octavia 1,2 TSI porovnatelnu spotrebu (dlhodoby priemer za 3 roky mam 5,85) tak si ju kupim. Dovod: viac priestoru, vacsia pasivna bezpecnost, dobudovvanie R1 medzi Bratislavou a Banskou Bystricou (r. 2012). Jedine coho sa bojim je mesto. S Fabiou to v B. Bystrici (leto bez zatazenia – do zamestnania) robim do 6,0. Zvazujem medzi 1,2 a 1,4 TSI koncom r. 2011, alebo zaciatkom r. 2012. Predpokladam ze poklesnu ceny, zlepsi sa vybava a hlavne ze odstrania “muchy” prvych serii.
Máj 27th, 2010 o 9:46
Porovnatelnu spotrebu mat urcite nebude. A uz vobec nie, ked dobuduju R1 z BA do BB. Maly motor + rychlost = vysoka spotreba.
Máj 27th, 2010 o 10:52
Atlis, podla tvojich komentarov sudim, ze tomu autu vobec neveris. Mnohi ludia neveria ani spotrebe 5,85 na Fabii a uz vobec nie, ze Bratislavu – Kramare robim z B. Bystrice pod 5,0 – opakovane aj 4,8 ak su podmienky. Pritom sa ide 10 km napriec celou Bratislavou (kopec semaforov). Je to najma o sposobe jazdy. Moj brat ma 7 rocnu MPI a tiez nechapal rozdiel s HTP az kym som ho nepovozil. Ja som orientovany na Skodu aj koli mensim a dostupnym servisnym nakladom (servis a ND takmer v kazdej vacsej dedine) a motory TSI maju zatial velmi dobre recenzie.
Máj 27th, 2010 o 12:41
Juslan, ja verim vo vela veci, ale nie v rozpravky. Chcel by som vediet, ako si vypocital tu spotrebu 5,85l, to by ma fakt zaujimalo, pretoze ani vyrobcovia neriskuju ist do priemerov s dvomi desatinnymi cislami ;) Ale to nie je dolezite. Dlhodoba spotreba necelych 6l je absolutne v poriadku, ako som uz pisal na inom mieste, mam mestske auto s 1,2l benzinovym motorom (chvalabohu stvorvalcovym) a bez problemov som s nim presiel tisic kilometrov s 5,6l spotrebou bez namahy. Viem si dokonca predstavit, ze keby som sa velmi nutil, stlacil by som tu spotrebu aj k 5l, ale ja rad v aute pouzivam klimu, pocuvam hudbu a obcas si otvorim aj okno. Nemam rad, ked ma predbiehaju traktory…
Tak ako som uz napisal vyssie, pre auto velkosti Fabia/Polo je ta 1.2TSI uplne najlepsou moznou volbou. Pre Octaviu to uz bude skor 1.4TSI 90kW. Uz len kvoli bezpecnosti.
Máj 27th, 2010 o 23:07
Neviem kde ludia chodite na tie cisla. HTP som jazdil a malo ho aj par ludi z okolia. Vsetci mali v meste spotrebu na urovni 7-8l.
Atlisovych 5,6l verim, lebo som isiel s nim zo Ziliny a tu spotrebu sme dosahovali.
Ako som pisal na Fony, jazdil som s 1,2 TSi a ziadnych 5l sa mi neukazovalo. Jazda v meste bola za 7-8l rovnako aj dialnica. Takze Ezopa nechajte tak..
Máj 28th, 2010 o 7:26
Atlisovi:
je to velmi jednoduche. Vzdy po natankovani si na pokladnicny blok blok napisem stav tachometra a odlozim ho do popolnika. Po case bloky vyberiem a vypocitam spotrebu. Daj mi e-mailovu adresu a poslem ti prehlad spotreby za cele 3 roky. Moja dlhodoba spotreba k 19.05.2010 bola presne 5,844951221 l/100 km. Je to udaj z kalkulacky a nie od vyrobcu.
Samoovi:
Opakujem, je to o technike jazdy.
- Kazda ubrzdena energia je zbytocne vyrobena energia.
- Ak si si kupil Fabiu 1,2 nemozes s nou konkurovat AUDY 3,0 – najma nie pri rozjazdoch z krizovatky a na dialnici.
- Pozeraj na otackomer a uver vyrobcovi, ze najlepsiu spotrbu dosiahnes okolo najlepsieho tociveho momentu (Fabia 3000 Nm).
- Netankuj po kazdych 100 km 5 litrov a uz vobec netankuj najlacnejsi benzin na pochybnych cerpackach.
Dalo by sa pokracovat, ale pre teba to zrejme nebude mat vyznam – ty si skratka mudry ako TV-noviny.
Máj 28th, 2010 o 8:22
Juslan – ok, vsetko jasne. Pri takom ekono jazdeni sa uz nedivim. Paradoxne, uz striktnym dodrziavanim max povolenej rychlosti a pri minimalnej premavke sa da dosiahnut pomerne zaujimavej spotreby – raz som si taku uspornu jazdu vyskusal – 250km trasa – 90kmh a ani kilometer viac, dojazdy do dediniek bez brzdenia… 4,7l nafty na sto – to bol najlepsi vysledok aky som dosiahol s mojim autom. Pekne. Ale ma to aj odvratenu mincu. Tych 250km bolo unavnejsich, ako nasledujucich 600, ked som isiel zase ako clovek, cize tachometricky 10-15+. Jadza bola podstatne plynulejsia, nikto sa ma nesnazil nutene predbehnut, lebo predtym som zavadzal atd… no a hlavne, pri tak dlhej trase 10-15+ kmh robi rozdiel 1,5 hodiny, cize miesto 9,5 sa ide skoro 11 hodin a to je moc. Spotreba? Llen o 0,5l vyssia… Nestoji mi to za to.
Pokial mas teda v plane dalej jazdit s extremne lahkou nohou a odkladat blocky – smelo Octaviu 1.2TSI ber. Na taku kludnu jazdu jej vykon absolutne postacuje.
Máj 28th, 2010 o 11:36
Atlis, s dobrym umyslom pridam trochu matematiky, Ja byvym v BB a dceru mam v BL na Kramaroch (210 km). Ked som sa velmi ponahlal a nedodrziaval predpisy dosiahol som priemernu rychlost 90 km/hod. Cesta teda trvala 2 hod. a 21 min. V niektorych usekoch som pri predbiehani doslova riskoval. Spotreba bola 7,1.
Ked som isiel s “lahkou nohou” dosiahol som priemer 77 km/hod. Cesta teda trvala 2 hod. a 44 min., pricom som mal spotrebu 4,8.
ZAVER: rozdiel 23 min; v spotrebe 5,7l = 6,8EUR (205 SKK).
P.S.: Tu Octaviu si asi kupim s motorom 1,4 TSI koli dobudovaniu R1 a D1 a predpokladam, ze ten cas bude bude do 2,5 hod. pri spotrebe zvysenej o liter/100km. To povazujem za “porovnatelnu spotrebu”.
Máj 28th, 2010 o 14:42
Juslan, rodicia byvaju na Sliaci, do BB som chodil do skoly, cestu do Blavy prejdem zo zavretymi ocami. Moja priemerka na 875km trase osciluje zvacsa v rozmedzi 85-87kmh, len asi 30 percent trasy predstavuje dialnica, po ktorej jazdim tacho 130kmh, ostatne cesty v rozmedzi 90-110kmh. Ale spat k trase BB-BA, resp. v mojom pripade Sliac-ZV-BA. Byvala manzelka je z Galanty, najkratsi cas, ktory som na tuto trasu potreboval – 50 minut. Obcas som asi riskoval. Z Galanty cez Sladkovicovo do Senca po starej ceste potrebujem max 20 minut, zo Senca dalej po dialnici do Blavy asi 15 minut. Suma summarum – 1 hodina, 25 minut kedy nebol dokonceny novy usek R1. To ak hovorime o skutocne rychlej jazde a ver mi, da sa to prejst aj rychlejsie. Normalne takto vsak nejazdim. Ber to ako vynimku. Zvycajne do Galanty potrebujem hodinu aj tridsat minut + do BA dalsia polhodinka, cize kultura. Kolko ma to stoji? Neviem, kedysi ked som jazdil Favoritom tak ma to stala trasa GA-Sliac 350SKK, teraz za diesel dam priblizne rovnaku sumu ak idem normalne.
Octavku s 1.4TSI urcite odporucam.
Máj 29th, 2010 o 12:52
Juslan- jazdim na atmosferickej benzinovej vykonnej tazkej Toyote Auris. Precitaj si recenziu.. Viem ako sa ma ekonomicky jazdit ale ako je spomenute vyssie, na presuny pouzivam auto preto, aby som bol vsade rychlo. Ak sa budem chciet presuvat ekonomicky, budem jazdit MHDckou, alebo cez leto ked je viac casu budem chodit pesi. Tam usetrim najviac ;)
Stale sa tu ale bavime o absolutnych drobnostiach. To co by ta malo zaujimat viac je, ze nizkymi otackami a strasnou ekonomickou jazdou motoru aj celkom skodis. Som velmi ale velmi zvedavy ako sa zatvaria tieto preturbovane 1.2 po par rokochv rukach nizkootackovych jazdcov..V tom pripade tvoje usetrene peniaze vymiznu za par minut v podobe uctu za nove ventily, turbo, chladenie atd. ;) Cize na jazdenie po dialniciach a okreskach sa urcite oplati vacsia 1.4 TSi, kedze maly motor ti tu bude troska trpiet..
Máj 29th, 2010 o 13:14
A prave preto treba mat na dialnice nejaky 5liter :D
Jún 1st, 2010 o 20:06
Pridám svoje skúsenosti so spotrebou, mám 1,4 TSI 90 kW Golf Plus, 1400 kg bez cestujúcich a nákladu, 17´ 225-ky gumy. Eko rodinná jazda dlhodobý priemer 2 podľa PC 5,9 l z toho cca 40%km mesto a 60% okresné cesty, jazda podľa predpisov a ľahšia noha. Akonáhle leje ako teraz, do toho nejaká zápcha, stopky na križovatkách tak si v meste v dennej spotrebe na 7 l. Ale ak je mesto bez dažďa, vymákneš nejaké zelené semafory, plynulšia jazda, tak si hneď na 5,6 l. Na diaľnici tachometrových 135 km/h tak si na 6,1-6,3 l/100 km (naposledy BA-MT 5,9 l). Tatry – Martin (z kopca) tak to ukázalo 4,7 l. Naopak, športovejšia jazda pri využití potenciálu tejto 1,4ky si zobere cca 8 litríkov. Ale to už využívam skutočne krásny záber ktorý mňa stále milo prekvapuje. Na úzkych zimákoch 195 kách to bralo v tom chlade 5,5 l v meste trasy domov do práce a späť. Spotreba je veľmi závislá od všetkých okolností. Z toho mi vyplýva ak si dá niekdo do oktavky nejakú širšiu gumu, zapne zopár spotrebičov a bude tomu chcieť trošku opierať tak 1,2 si zapýta celkom slušné číslo na 100 km. Tiež sa obávam životnosti tých 2 ventilov v 1,2 ke pri tepelnom namáhaní aké bude pri rozhýbaní tak ťažkého auta ako Octava je. Do ľahkej Fabie a Pola to bude ale super voľba.
Jún 3rd, 2010 o 11:47
Niektore komentare su tu na zasmiatie. Ludia zabuduju na to ake su problemy s preplnanymi dieslami a kydaju tu na zazihove turba ktore patrili vzdy k najlepsim motorom v koncerne.
1,2 TSI ma litrovy vykon 64kW. To nie je ziadne preturbovanie ale velmi primerane preplnanie. Prve testy ukazuju ze 1.2TSI bez problemov staci na celkom sviznu pohodovu jazdu aj v Octe. Pravdaze niektory ludia po skusenostiach s 3.0TDI maju proste chore naroky a ich svizna jazda je totozna s jazdou hodnou prasata. 1.2TSI je uplne postacujuca na jazdy okolo 130, pripadne 150 (tam uz bude vyssia spotreba).
VW pouziva dochladzovanie turba pomocou elektrickeho cerpadla, klukovka, ojnice a sedla ventilov, prevodove ustrojenstvo su optimalizovane na vyssie zataze.
Co sa tyka spotreby, vzdy bude pri nahanani vyssia ako pri atmo 1.4, ale vzdy bude nizsia ako pri atmo 1.8 s ktorou sa da vykonovo porovnat.
Majitelia VW su velmi znamy svojou konzervativnostou a nazorom – objem nicim nenahradis, ale prave kto sa v motoroch vyzna, mi da za pravdu ze je to blud. 1.4TSI sa osvedcila ako vyborny a spolahlivy motor. Vyvratila bezpecne vsetky spekulacie ze bude slaba pre Octavku. Taktiez spolahlivost je bez problemov. Jazdil som s tym, pacilo sa mi to viac ako 1.8T kvoli linearnejsiemu tahu.
Osobne uvazujem 1.2TSI kupit v Seate Altea. Ma to zaujimavu cenu a spotrebu.
Jún 3rd, 2010 o 12:10
peter75, tu vobec nejde o prehanane naroky. uz od nepamati sa hovorilo, ze 100k je v aute bezpecne minimum. bohuzial, to platilo v dobach, kedy sedan strednej triedy vazil 1100kg. teraz sedan nizsej strednej ala octavia vazi 1300kg bez naplni, takze logicky 100k je hmm malo. netvrdim, ze musi hned mat 150k+ ale 120k 1.4tsi je jednoducho vhodnejsou volbou aj vdaka vyssiemu krutiacemu momentu a tym padom aj pruznosti. nikto netvrdi, ze 1.2tsi nepojde aj 180, ale za aku cenu? hluk, spotreba, opotrebovanie motora… a mimochodom, objem nicim nenahradis. nikdy. atmosfera je vzdy najlepsia. VZDY a tak to aj ostane. 5liter, ktory vacsinou toci 1200ot bude po 500tis km takmer ako novy. 1.2 po 500tis asi nebude existovat…
Jún 3rd, 2010 o 12:54
Vidim ze seriozne komentare sa tu striedaju s vyrokmi hodnymi adolescentov. Dovolim si tvrdit, ze nepatrim medzi najrychlejsich, ale ani najpomalsich jazdcov. V prvom rade chcem jazdit bezpecne a je tomu tak od r. 1972, kedy som ako 18 r. dostal vodicak. Zodral som uz niekolko aut a do 2 r. hodlam kupit dalsie – Octaviu TSI. Vzhladom na zverejnene recenzie inklinujem najviac k obsahu 1,4 (90 kW – 122 PS). Tento motor ma vyrobcom deklarovane 200 Nm pri 1.500-4.000/min, co povazujem za revolucne vylepsenie oproti 1,6 MPI: 75 kW (148 Nm pri 3800 /min). Malo by sa s nim dat jazdit pruzne aj na nizsie otacky a hlavne omnoho uspornejsie.
Za 2 roky verim v lepsiu vybavu za nizsiu cenu ako dnes a tiez v odstranenie “much” prvych serii.
Auto memmam ako predmet na vystatovanie sa v diskusiach, ale ako nevyhnutny prostriedok k pohodlnemu zivotu. Dnes mi postacuje FABIA – sedan 1,2 HTP. K spotrebe: od posledneho tankovania som presiel 625 km a v 45 l nadrzi mam este viac ako 10 l. Urobil som Bratislavu a spat (420 km) a ostatne je po meste (do roboty, do obchodov a pod.).
Jún 3rd, 2010 o 13:29
Nasiel som pomerne zaujimavy clanok…je tam aj trochu technickeho popisu..
http://auto.idnes.cz/skode-octavia-combi-povedeny-novy-motor-1-2-tsi-staci-fh9-/auto_testy.asp?c=A100406_164226_auto_testy_fdv
Jún 4th, 2010 o 11:13
Atlis, mas z velkej casti pravdu, ale co sa tyka tych dnesnych aut a minimalnej urovne bezpecneho vykonu – je komplikovane porovnavat vykony navzajom – stare/nove.. Hmotnost sa prejavuje hlavne v meste pri rozjazdoch ale v rychlosti nemala vyslovene zly temperament ani 1.6 MPI. Co jej vytykam, tak to je jej nemastna-neslana charakteristika a mdlost vo vysokych otackach. Je taka letargicka, ale pruznost ma. Pri atmosferach jednoznacne preferujem CVVT a 16 ventilovy rozvod. Ja rad radim a vytacam motor. I ked jazdim prepdpisovo.
Ono podla mna prave tie turba hodne vylepsuju charakteristiku mensich benzinov v tazkych autach..
Jún 22nd, 2010 o 12:21
neni na varťas 353 de luxe
Júl 19th, 2010 o 21:47
Precital som celu diskusiu a niektore prispevky su fakt na zasmiatie. To ako dokaze Atlis presvedcivo argumentovat bez osobnej skusenosti je zaujimave. Tiez mam najazdene nejake tie kilometre a preslo mi rukami X automobilov, ale nebudem ludi presviedcat, co je tak a co tak, a co je inak, ked to nemam prezite. Taktiez je potrebne citat cele prispevky a nie vypichovat iba detaily.
Asi tu vsetci jazdime na trojlitroch :), ked na normalne dochadzanie nemoze nestaci 105k a 175Nm dostupny od cca 1500 ot.
Tento rok som nechcene par mesiacov jazdil Fabiu 1.2 HTP 40kw !! Do vlastnej rodiny na bezpecnu jazdu s manzelkou a mozno niekedy v buducnosti s detmi by som ten motor a auto nebral. V nudzi som s nim musel jazdit dialkove trasy a vzhladom na papierovy vykon je to maly zazrak… a slapal ako hodinky (najazdene 160 000km). Dostaval velmi vela zabrat – spotreba 6 – 6,5.
Júl 19th, 2010 o 23:50
neviem preco by na dochadzanie (neviem kam) nemalo 105k stacit. mne na dochadzanie do prace cez mesto mi stacilo aj 102k a 142Nm dostupnych v 3900ot. lenze v aute, ktore vazilo 993kg. staci aj dokonca aj 69k a 102Nm dostupnych v 3000ot. ale v aute, ktore vazi 850kg. ale nestaci mi 105k v aute ktore vazi cez 1300kg a primarne do mesta nie je urcene. teda jedine ze by malo o 100Nm viac…
pokial je pre teba 40kW 1.2 HTP zazrak, tak odporucam vyskusat 1.0 od Toyoty, to potom este len uvidis divy…
a len tak mimochodom, ja ked dam tej 1.2 69k zabrat, tak vezme aj 10l, takze tych tvojich 6-6,5l – no tak to si skor jazdil na spotrebu…
September 24th, 2010 o 15:00
Nie je auto ako auto. Nie je 1,2 HTP ako 1,2 MPI. A nie je sofer ako sofer. Ak idem tu istu trasu na tom istom aute ja, mam spotrebu 5,8. A kk ju ide moja manzelka , ma spotrebu 7,2. Pritom ja som rychlejsi o 10 min. na trase 100 km. Ona jazdi ustrachanejsie, castersie brzdi (nie motorom)a menej preraduje.
November 8th, 2010 o 21:45
Caute,
ja som si pred 2mi tyzdnami zadovazil nov Octaviu 1.4tsi a som max spokojny.
Da sa s tym jazdit kludne, zaradit 6tku uz pri 80siatke a ist na spotrebu 6.5l, alebo si na to sliapnut a zanchavat za sebou MPIcka a niekedy aj 1.9tdi. vtedy to spapka 7.5l, ale stohi to za ten spas.
velmi vydareny motor.
Jednoznacne odporucam: tiche, usporne, drave, silne, sportove, proste vodne pre vsekych.
Oproti 1.2tsi – je tam vykonova rezerva, ta sa zide hlavne pri obiehani.
Maki
November 9th, 2010 o 21:15
chlapci to naozaj myslíte, že volkswagen dá do obehu motor, ktorý nevydrží dva roky normálneho jazdenia??? a už ste počuli niekedy, že by sa to v histórii tejto značky stalo????? si snáď srandu robíte…
December 28th, 2010 o 12:24
suhlasim s atlisom
December 28th, 2010 o 12:50
Velmi sa mi pacila veta od atlisa (a mimochodom, objem nicim nenahradis. nikdy. atmosfera je vzdy najlepsia) tak to je naozaj pravda. Cele tieto diskusie su len o spotrebach, a ci 1.2 tsi postacuje oct alebo nie. Nechcem porovnavat ale ale zoberme pr. USA 70 roky velke objemy, jednoduche technologie, postacujuci vykon a hlavne malo kazive. Preto v tych casoch vznikali strajky mechanikov ktory nemali pracu. Preco ? Jednoducha odpoved, tie agregaty boli vyuzivane maximalne na 30 percent nebola sanca ich znicit. Skuste dnesne HTP plne nalozit a ist niekde na chatu. Pri predbiehani do kopca z neho vytiahnete vsetko co sa da (100 percent), a tak sa tie tri valceky rychlo opotrebuju. Viem nemozme porovnavat cenu benzinu u nas a v Amerike ale myslim ze kto ma peniaze na novu 1.4tsi ma aj na trochu vysiu spotrebu.
December 28th, 2010 o 13:14
maly motor sa v tazkom aute trapi – sice ma aj vykon, aj tocak, ale podstatne je aj to z coho to musi dostat – cim vyssie vykony z cim mensich motorov, tym vacsie namahanie a tym musia byt viac na hranu dimenzovane vsetky suciastky aj procesy v motore
December 28th, 2010 o 14:50
Oktavia nie je az take tazke auto poh. hmot. je okolo 1230kg.Horsie je na tom Yeti z vahou a aerodinamikou ,kakze ja v tom problem nevidim pri beznom a spravnom pouzivani auto maximalne staci mensi problem vidim v turbe ,ale WV vyhlasil zivotnos turba do 200.000km a doba ide dopredu zmensuje sa objem motora, emisie a zvysuje sa vykon a priebeh krutiaceho momentu uvidime v buducnosti ci to bol spravny krok.
December 28th, 2010 o 20:03
Na kategoriu nizsia stredna trieda je to dost tazke auto, ale aj tak sa mi ta 1.2 tsi nepaci. Chcel by som vidiet tu spotrebu ak by bola plne nalozena 5 poriadnymi chlapmi. WV v poslednej dobe zacina skodu dost potopat co sa tyka superba a som dost zvedavy na novu feliciu 2012, pretoze kamos jazdi na 10 rocnej felde 1.3i 320kkm. Ved to je zlate auticko, az teraz menil tlmice a len 2x brzdne oblozenie, ziaden problem s motorom. Ked po 200 kkm oddide turbo tsi kolko asi tak zacvakam
December 28th, 2010 o 20:53
Ja kazde nove auto predavam po 6-7 rokov to je okolo 12O.000km takze mna sa to netika ale moj odhad je okolo 1200eur da sa aj renovovat moze to stat o polovicku lacnejsie.U 1.2tsi je velmi zaujimava cena okolo14.500eur kdezto 1.4tsi o 2500eur drahsia a vo vykone nie je az taky rozdiel a spotreba sa pohybuje do 7l.Osobne som dal prednost 1.6tdicr na ukor 1.4tsi.
December 28th, 2010 o 21:40
Myslim ze keby som si kupoval auto, tiez by som zvolil nejaky diesel urcite skodu tdicr, mozno suberb, len ci sa nebudu kazit vstrekovace pri nasej kvalitnej nafte ale ked menite auto kazdych cca 120kkm tak to neni problem, ale nemyslim ze tie nove tdicr by sa mali kazit
December 28th, 2010 o 21:42
ospravedlnujem sa za chybu … by sa nemali kazit
Január 19th, 2012 o 22:22
Veľmi stručne – práve absolvovaná cesta RV-Košice a zpäť. Záťaž v aute: dve osoby, povinná výbava, tenisová loptička a vyštrbený hrebeň. Auto VW polo 1.2 TSI, stav tachometra asi 580km. Cestou sneženie, cez kopec Sorožka jazda za kamionom na 2. rýchl.st. (Väčšia spotreba nervov ako benzínu) Ešte spomeniem jazdu po Košiciach a máme tu výsledok – priem. spotreba 5.8l. Stačí to pre tu prítomným “odborníkom”…?
Január 20th, 2012 o 9:03
miklucho – diskusiu “odbornikov” si podla mna neprecital poriadne, pretoze by si sa z nej dozvedel, ze 1.2TSI “odbornici” povazuju za fajn motor do auta velkosti pola, ale nie do octavie, resp urcite to poznas – analiza dokazala hovno. polo je male a relativne lahke auto, 105k a 6st prevodovka = nizka spotreba. ziaden zazrak. ako priklad:
ffiii sedan, 1.6 ecoboost 150k – trasa 852km (po dialniciach), priemerna rychlost 122km/h, dve osoby + plny kufor = 6.8l (zimne gumy, teploty od 1-6C. alebo 1100km, priemerka ak dobre pamatam okolo 90km/h, dve osoby + batozina = 5.3l (v lete, na letnych gumach)…