V rubrike | RECENZIE, TESTY

Značky |

TEST: Škoda Yeti 2.0 TDI

Napísané dňa 02 Október 2009 autor Richard Hombauer

malé SUV
(nafta, 2.0 TDI, 103 kW, 4×4, 6-st. prevodovka, 3 400 km)

Technické parametre

Základné údaje
Vlastníctvo opisovaného auta: požičané
Výrobca: Škoda
Model a rok Yeti (2009)
Motor – objem a výkon 2.0 TDI, 103 kW (140 k)
Prevodovka a počet rýchlostí manuálna, 6
Hnacia náprava 4×4
Priemer kolies 16”
Rok výroby 2009
Rok zakúpenia 2009
Stav tachometra pri kúpe/zapožičaní 3200
Údaje o spotrebe
Aktuálny stav tachometra 3 400 km
Dosiahnutá priemerná spotreba 6,1 l/100 km podľa výrobcu
Štýl jazdenia priemerný
Technické údaje
Zdvihový objem valcov 1968 cm3
Najväčší výkon motora 103 kW pri 4200 ot./min.
Výkon na tonu 66,7 kW / t
Maximálna rýchlosť 190 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 9,9 s
Objem palivovej nádrže 60 litrov
Celkové rozmery 4223 x 1793 x 1691 mm
Rázvor 2576 mm
Priemer otáčania 10,3 m
Prevádzková hmotnosť 1545 kg
Maximálna celková hmotnosť 2090 kg
Maximálna hmotnosť jazdnej súpravy 3690 kg
Maximálna hmotnosť prípojného vozidla 1600 kg brzdeného / 650 kg nebrzdeného
Druh povolených pneumatík 205/55 R16, 205/50 R17, 215/60 R16, 225/50 R17
Spotreba a emisie CO2 6,1 l/100km, 159 g/km
Servisný interval ??? km

Škoda Yeti

Vlastnými slovami

Pôvod, interiér, základná výbava

Yetiho som si mohol vyskúšať vďaka môjmu kamarátovi, ktorý mi ho na pár hodín požičal. Cena konkrétneho kusu bola asi 31 000 €. Najazdil som s ním asi 200 km po Bratislave a okolí. Už tam mám obľúbené miesta, kde sa dá vyskúšať zrýchlenie, rýchlosť i prekonávanie nerovností.Yeti nesklamal.

Vzhľad auta v hnedej farbe hodnotím ako prekvapivo pekný. Yeti nepatrí k automobilom podľa môjho gusta, ale zvykám si naň viac a viac. Sklamaním sú ľahko poškriabateľné čierne plasty medzi oknami. Z toho nebude mať majiteľ radosť. Keďže som mal nakrátko k dispozícii snáď najvybavenejšieho Yetiho u nás, nemôžem si sťažovať ani na výbavu, ani na celkový dojem z auta. Iné by to bolo, ak by som tieto peniaze mal za Yetiho zaplatiť. Nissan Qashqai má podobnú cenu, dokonca aj Mitsubishi Outlander v najvyššej výbave kúpite dnes za podobné peniaze. Ale všetko je vecou aktuálnej ponuky aktuálneho predajcu, preto sa presuňme z hypotéz typu “keby” do praxe.

Spätné zrkadlá Yetiho mohli byť ešte väčšie, ale výhľad z auta je i tak výborný. A pomôže tiež osem parkovacích senzorov či príplatkový parkovací asistent, ktorý za vás automobil zacúva do radu stojacich vozidiel. Ten však spomínaný Yeti neobsahoval. Štvorkolku som mal dávnejšie možnosť vyskúšať na pieskoch na Záhorí, a teraz aj na bratislavských hrboľatých cestách. Správanie v teréne s aktívnym off-road režimom určite prevyšuje požiadavky priemerného používateľa tejto triedy. Pri potulkách Bratislavou som zase ocenil tlmenie rôznych hrboľov, no priečne nerovnosti boli niekedy cítiť. Na tie by však niekedy nestačil ani skutočný off-road. Nakláňanie je primerané danej triede, pri brzdení je cítiť vyššia hmotnosť oproti bežným automobilom nižšej strednej triedy. Ručná brzda je pod perfektnou vysúvacou lakťovou opierkou horšie dostupná. A keďže ručnú brzdu používam často, prekážalo mi to.

Kufor Yetiho mohol byť väčší, čakal som hlbšie priestory, ktoré by však mohli vzniknúť výmenou rezervy za sadu pre rýchlu opravu defektu. Miesta je v aute dosť, najmä vpredu. Vzadu, po sklopení strednej sedačky ako stolíka sa už budú silnejšie postavy cítiť stiesnene. Ale ja, 176 cm vysoký človek veľkosti L, si za seba sadnem pohodlne až veľkoryso. Zadným sedadlám môžete nastaviť aj sklon operadiel. Keď ich vyrovnáte, získate okrem zdravšieho sedenia aj nejaký ten liter batožinového priestoru navyše. Každopádne treba povedať, že Yeti nie je práve určený pre vozenie vysokých ľudí na zadných sedadlách.

Diaľkovým ovládaním známym už zo staršej Fabie otvoríte aj všetky štyri okná…žiaľ, zadné sa kvôli konštrukcii dvier niekoľko centimetrov pred úplným stiahnutím zastavia. Podržaním zámku sa zase všetky okná zatvoria. Diaľkovým ovládaním môžete otvoriť len kufor, a tiež pri otvorenom kufri zavrieť všetky ostatné dvere. To je veľmi užitočné pri vykladaní nákupu z auta, kedy už máte kľúče schované vo vrecku.

Klasický otočný volič stavu svetiel má niekoľko polôh. V prvej polohe svietia len horné polovice nápadných predných okrúhlych svetiel a podľa nastavenia riadiacej jednotky budú svietiť aj zadné. V druhej polohe (AUTO) svietia opäť predné svetlá denného svietenia, ale pri vstupe do tunela či večer nastane automatické rozsvietenie stretávacích svetiel. Táto poloha tiež rozsvieti podsvietenie prístrojovky, preto ju aj odporúčame používať. Hmlové svetlá nájdete v spodnej polovici nápadných kruhových svetlometov.

Zaujímavou funkciou je dvojitá slnečná clna pre vodiča aj spolujazdca, ktorá tieni nielen spredu, ale aj zboku. Perfektnou funkciou je Boarding Spots – svetlo v spodnej časti vonkajších spätných zrkadiel, ktoré po odomknutí auta osvetľuje priestor pred dverami. Yeti už od základu ponúka ľahké individuálne sklápanie trojice zadných sedadiel.

Škoda Yeti

Príplatková výbava

Výbave nemám čo vytknúť. Plasty kvalitné, koža detto…lenže za necelých 2 000 eur. Stierače perfektné.

Climatronic – intuitívna klimatizácia. Oceňujem samostatné tlačidlá pre každý smer prúdenia vzduchu. K dispozícii mám tak k dispozícii 8 kombinácií namiesto 4 na bežnom kruhovom ovládači v iných autách.

Rádio Bolero s navigáciou Columbus – s veľkým dotykovým displejom Maxi-DOT ponúka všetko, na čo si len zmyslíte:
- pohodlné FM rádio, vstup pre SD kartu a CD s podporou MP3;
- správu médií pripojených do špeciálneho konektora;
- prepojenie s telefónom cez Bluetooth, ktoré funguje úplne parádne;
- navigáciu s podrobnými mapami Európy. Aj počas navigácie či prezerania mapy máte pohodlný prístup k rádiu.
Kvalita reprodukcie je vysoká – s jemnými výškami aj stredmi, basov je tiež k dispozícii dosť, subwoofer nečakajte. Hrá to pekne a nastaviť si môžete všetko potrebné. Displej môže používať automatický nočný režim. Pri zadávaní adresy sú na klávesnici aktívne len potrebné tlačidlá. Šokovala ma ponuka troch alternatívnych trás po výpočte cesty k zadanému cieľu. Reakcie navigácie však mohli byť rýchlejšie. Celá navigačno-hudobná zostava stojí vyše 2 100 eur. Nemám k nej jedinú vážnu výhradu, akurát tá jej cena mohla byť príjemnejšia.

Škoda Yeti

Motor, prevodovka, podvozok

ASR funguje parádne – spolu s pohonom všetkých štyroch kolies nečakajte ani na štrku šmyk, vždy som sa dočkal ukážkového rozjazdu. Pohon zadných kolies zabezpečuje spojka Haldex štvrtej generácie a vy ani netušíte, kedy vlastne zaberá. Motoru, okrem typického hluku naftového agregátu, prakticky nič nechýba. Odhlučnenie motora je však veľmi dobré. Prevodovka má krátke dráhy a je presná. Prvý prevodový stupeň treba niekedy vytočiť viac, ale stále slúži len na základný rozbeh. Dvojka ma široký záber a je extrémne silná. Na jazdenie poľnými cestami aj hrboľatými uličkami priam ideálna. Trojka priemerná, päťke ani šestke nesvedčí podtáčanie. Päťdesiatkou som radšej jazdil na trojke, šesťdesiatkou už na štvorke. Spojka je tvrdšia, to môže ženám prekážať.

Vo verzii 4×4 nájdete na stredovom paneli tlačidlo Off-road. Jeho stlačením sa aktivuje rozjazdový asistent, asistent pre jazdu z kopca, prispôsobenie elektronických systémov ABS, ASR a EDS danej situácii a citlivejšie nastavenie plynového pedálu.

Otáčky motora:

50 km/h – 3. prevodový stupeň – 1850 ot./min.
50 km/h – 4. prevodový stupeň – 1350 ot./min.
90 km/h – 5. prevodový stupeň – 1850 ot./min.
100 km/h – 6. prevodový stupeň – 1700 ot./min.

Škoda Yeti

Hlavné klady

- výborný výhľad z auta,
- v nižšej výbave cenovo dostupná “štvorkolka”,
- kvalitný interiér,
- navigácia Columbus.

Hlavné nedostatky

- plytký batožinový priestor,
- po sklopení zadnej strednej opierky sa odkryje aj batožina,
- ťažké zatváranie piatych dverí (kufra),
- zadné okná sa neotvárajú úplne.

Poruchy

počas krátkeho testu žiadne

Spokojnosť s autom: 8/10

1 – totálne nespokojný, 5 – priemer, 10 – maximálne spokojný

Záverečné zhodnotenie

Škoda Yeti je zatiaľ pomerne drahé auto, ktoré na trh prišlo so zbytočným oneskorením. Škodovka si na spustenie predaja paradoxne zvolila najťažší rok. Konkurenti už stihli tak výrazne znížiť ceny, že to bude mať Yeti ťažké, a zatiaľ musí svojich zákazníkov osloviť najmä netradičným dizajnom. Ak máte záujem o lacnú štýlovú štvorkolku a nezáleží vám na výbave, dostanete v základe auto vhodné aj do ľahkého terénu, ktoré ponúkne tradične kvalitný interiér. Yeti 4×4 so 110-koňovým naftovým dvojlitrom o šesťstupňovou prevodovkou v základnej výbave s paketom COOL (za 1 300 €) kúpite za 19 200 €, čo vôbec nie je na štvorkolku zlá cena. Pri vyšších výbavových stupňoch sa však už dostanete k cenám, ktorým konkuruje viacero automobiliek väčšími modelmi. A to môže Yetimu uškodiť. Ten tak musí zabojovať dôležitými drobnosťami, akými sú jednoduché sklápanie a vyberanie zadných sedadiel, kvalita materiálov, panoramatické strešné okno, intuitívna dotyková navigácia Columbus, asistenčná služba Škoda Assistance…

Druhý test: Škoda Yeti 1.8 TSI (19. 2. 2010)

(9 hlasov, priemer: 4.00 z 5)




Súvisiace články

  1. Škoda Yeti Extreme so zvýhodnením 1140 eur | ZaVolantom.eu
  2. TEST: Škoda Yeti 1.4 TSI (+VIDEO) | ZaVolantom

Komentáre

  1. Ssamoo napísal/a:

    Dať milión za auto, tak mám kopec iných adeptov. Vôbec sa mi tento pokus nepáči :/

  2. Tomáš Chorvát napísal/a:

    tak tak, 31 tisic za skodovku takejto triedy je prehnane vela… konkurencia je v tejto cene vacsia, lepsie vybavena a krajsia…

  3. Atlis napísal/a:

    kks 31 klackov za prerasteny Roomster…

  4. Richard Hombauer napísal/a:

    Atlis, o tom, co dokaze Yeti v terene, Roomster ani nesniva. Chlapi, neviem, preco toto auto tak podcenujete. To, ze si ho kupia ludia do mesta, je ich chyba. Ale pre polovnikov, rybarov, lesnikov, ktori nechcu velke SUV, je Yeti 4×4 zaujimava a realna volba. Jazdil som tym v terene, po piesku a pocul som aj o brodeni…Yeti skutocne vela vydrzi – je velmi dobre spevneny, aj ked sa to na prvy pohlad nemusi zdat. Toto nie je odflaknute terenne auticko, ako mnohi hovoria.
    Vsetci narazate na cenu, ale tu kozu za dvojku ci navigacny za rovnaku cenu tam fakt netreba…a hned sme 4 000 € usetrili. ;)

  5. Ssamoo napísal/a:

    Uf no aj tak stale neviem kolko rybarov, polovnikov a lesnikov si ju kupi. Rybari maju najradsej 1203ky, lesnici Lada Niva a rovnako aj polovnici :)

  6. Tomáš Chorvát napísal/a:

    tak nejak :D
    riso – problem je v tom, ze v zakladnej vybave je tam volant a kolesa. to je odjakziva chyba skodovky a asi aj dlho bude. co sa tyka podvozku, ak uz by som chcel auto na chatu, do lesa a podobne, neuvazujem nad yetim… prisiel neskoro a hlavne cenou sa nevie zaradit…

  7. Atlis napísal/a:

    risko, tu nejde o Yetiho ako takeho, ale o samotny fakt, ze si niekto kupi pseudo SUV v svetlej kozi s dieslom do mesta od skody za 31tis e. ved to je maximalna paranoia…

    v zablatenych gumakoch si do toho nesadnes, takze vylet na chatu po zablatenej ceste sa musi odohrat v papuckach, po meste diesel znicis a za 31tis sa da kupit aj mestske auto aj nieco pohodlne na cesty…

  8. lloyd napísal/a:

    Ahojte, riso pekna, vystizna recenzia ponukaneho modelu od skody.

    Zacnem vonkajsim dizajnom, ktory sa mne paci, krivky, tvary karoserie, SUV jak vysite spoznavat teren a hodi sa aj na mesto/dedinu. Obdivujem, ze si za tak kratky cas stihol spoznat zakutia ako presvetlenie vonkajsku dveri po odomknuti auta, na toto som ja neprisiel, asi preto,ze som ho testoval cez den :)

    Vytkol by som skodovke najma:
    - dizajn interieru, pouzite materialy
    - klasickost
    - batozinovy priestor
    - posed v sedadle

    V interiery som mal pouzitu kozu, vo farbe bleda_hneda, podobna k farbe plastov, kde koza uplne stacala vyznam, ba priam zanikala a posobila lacno.
    Klasickost mi vadila najma z pohladu na styl spracovania interieru, pre SUV som cakal nejake vylepsenie, zmenu imidzu, mne by sa pacila jemna elegantnost, resp. jednoducha – sportovost , co by som ja ocenil ako uzivatel. Mozno to skoda miery pre uplne inu skupinu ludi,ktori denne jazdia okresky ala Poland, raz do tyzdna vybehnu na chalupu s blbym pristupom ako nasi ceski priatelia, ale viac by som necakal.?

    Batozinovy priestor uplne nenaplnil moje ocakavania, najma rozlozenym, pripada mi ze do Octavie II toho vojde aj viac,ked sa chce.
    Sedenie v sedadle jazdca bolo ako sa na skodu patri fajn, co do pohodlia a spracovania, nevedel som si ale odmysliet pocit ze sedim az nejak prilis vysoko. (neviem , ci to bolo vyskou ramu dveri, pohladom z auta, alebo polohou sedadla ku vozovke?)Potesili ma akurat posuvatelne sedacky vzadu.

    Pozitiva by som zhrnul:
    - jazdne vlastnosti
    - spotreba
    - motor, 4×4, nezavisle spinanie druhej napravy
    - vonkajsi dizajn

    K pozitivam by som urcite uviedol jazdu,ktoru som si uzil ako s klasikou skoda 2liter diesel, vykon, zrychlenie, spotreba, nic co by ma prekvapilo, ba priam naopak, nesklamalo moje ocakavania ziveho auta. Jazda zatackami pekne zostra, mierny kopcovity teren, jamy a nerovnosti zvladal Yeti vcelku fajn. Spotrebu som cakal vyssiu na 4×4, aj ked druha naprava bezi iba nevyhnutne, co som si absolutne nevsimal/nevedel vsimnut. Nemoznost smyku som testoval niekolko krat,naozaj neslo osuchat gumy ani v vypnutym ESP. Mne vysla spotreba 6,3l 50:50 dedina,mimo dediny. Motor mi prisiel dokonca tichsi ako porovnatelna trieda v octavii, to ma tesilo. Rad by som ho skusil aj nad 130km/h , bohuzial na to nebol priestor.

    Ten prvy prevodovy stupen, po pridani uz v urcitom bode auto neslo do otacok, doslova si pytalo dvojku, ale urcite nie na skodu, kde dvojka to vedela pekne zobrat zostra! (so zvyknuty zo 6stup. 2litra)

    Konecne zhodnotenie by som nazval ako lepsi priemer SUV, hlavne ma neoslnilo spracovanie vo vnutri auta, cena testovaneho modelu bola 740tis CZK v podobnej vybave ako testoval Riso. V tomto baliku by som ja cakal nieco ine, nie to co ponuka Yeti.

    Ja osobne by som si auto nekupil, nejako som z tesovaneho auta nemal pocit,ze by bolo take zvlastno-dokonale, aby muselo byt moje,mozno aj preto,ze zrejme nie som cielova skupina,ktoru by mal Yeti oslovit a tiez ze pre mna v tomto pripade vyhravaju v pripade Yetiho jazdne vlastnosti (4×4, off road mód a pod),ktore ja nevyuzijem, nad prevedenim vnutorneho dizajnu.

    Jedno, kvoli comu by som si ja mozno zvolil Skodu Yeti je, kvalita spracovania celkovo motorickych vlastnosti, odolnost motora, spolahlivost, co sa mi zatial u octavie, ktoru pouzivam ja paci a ktoru uz nejako u Skodovky doslova ocakavam.

  9. antiskodak napísal/a:

    CHLAPI CO SA TU YEBETE S YETIM V SLABEJ VYBAVE ZA 31TISIC SUPOV? ZA 1o VIAC SI MOZEM KUPIT MECERDES GLK A TENTO YETI SA SA ZDALEKA NECHYTA NATO…KED UZ RAZ MAM NA AUTO ZA MILION TAK PRIHODIM SI TYCH DVESTO TISIC A KUPIM SI NIECO KDE SU PRIEKOPNICKE TECHNOLOGIE LUXUS A ZNACKA…NEHOVORIAC O BEZPECNOSTI VYHOTOVENI A POCITU Z JAZDY !!! TU NEPRESVEDCIA BABSKE RECI ZE SKODOVKA STACI KAZDY CHLAP CHCE PREDSA AUTO KTORE ZVALDNE KAZDU SITUACIU A SPOSOBI MU AJ RADOST Z JAZDY A MA AJ PRAKTICKE VYUZITIA V ROZNYCH POVRCHOCH A OKOLNOOSTI…MAT 40TIS TAK SI RADSEJ KUPIM MB-GLK V STREDNE “CHABEJ” VYBAVE AKO NADUPANEHO YETIHO…v skodovke to troska prepiskli a po predvadzacej jazde v Skode som nebol extra uchvateny z tohto modelu…nic vynimocne —dalsia vec PRAKTICKE SKUSENOSTI SKODY S POHONOM 4X4 a terennymi autami ? a nepiste mi ze octavia 4X4…terenna skoda ani vw som dajak nepostrehol zeby sa roky uz vyrabal a dostal ocenenia…dalsie nazory v diskusii uvitam.zdar

  10. Atlis napísal/a:

    a tu predvadzacku si videl na youtube ci kde? :D

    glk je sice pekne auto, ale je to len obycajny mercedes a ked sa chcem previest mercedesom, zavolam si taxik.

    nehovoriac o tom, ze tvoja teoria “prihodim si 200tis” je hovadina, ktora jednoznacne potvrdzuje to, ze jedine na com jazdis je elektricka…

  11. antiskodak napísal/a:

    RE Atlis nd Co.: jazdim na hyundai sonata a rukami mi presli rozne znacky a typy vozov.Bud nato mas alebo nie ,ci 1mil ci 1,3.Predvadzacka je zadarmo u ktorehokolvek predajcu Skoda ak mas vodicak, staci navsteva;).Soferovat a vozit sa su dve rozdielne veci Atlis,to moze povedat len clovek co si neuzil poriadnu jazdu v tejto znacke!Dalsia vec HALDEX vs 4MATIC…odlisne sys,prjavi sa pri zlych povrchoch(najme lad ,sneh,blato a pod)tam uz trakcia sys Haldex ma co dohanat,to ocenite az vtedy ked sa so svojim Yetim zapadnete niekde,budete si volat odtahovku lebo ste si mysleli ze mate “OFF ROAD”(podla skody) …nehovoriac o pohodli,luxuse,zostatkovej hodnoty,unikatnosti,BEZPECNOSTI(skutocne havarie nie simulovane NCAP),presnosti spracovania atd do rana by sme tu boli,mercedes nie je supermanovske auto ale dava viac a najme zvysuje sancu prezit ci uz v terene pri nehode a to i po rokoch lagrovania vozu,v tomto pripade nie je o com skoda zdaleka neponuka tolko co si zato pyta.Je to dobre vyzbrojeny osol ale zavodny kon z neho nebude.co sa tyka TESTU-recenzie tak hodnotim pozitivne.stranka asi nefici dlho ale nech Vam to ide.s pozdravom stale Antiskodak :)

  12. Ssamoo napísal/a:

    Fuha no zastancom skodoviek nie som ale nemozes porovnavat jednoduchy haldex vyrobeny pre rychle a kvalitne fungovanie pre rally s neuveritelne stupidne komplikovanym 4maticom. Navyse nechci nieco niekedy opravovat na 4maticu. Tvoja penazenka bude mat skor na nove auto. Cize efekt asi o 10% vacsi cena systemu o 30% vyssia. Mercedes GLK by som do porovnavania s Yetim nedaval lebo su to inak zamerane znacky. Proste Yetim skodofka pre mna osobne prestrelila.

  13. orgi napísal/a:

    Riso, pekne, ale hodnotit auto po par hodinach pouzivania mi nepride ako dvakrat objektivne..

    Yeti ma prehnane ceny v pomere k tomu, aku vybavu ponuka. Staci sa pozriet do vlastneho koncertnu a kazdy rozumne uvazujuci clovek si kupi Tiguana a nie Yetiho. Nehovorim o dizajne (to je kazdeho subjektivne hodnotenie), hovorim o pomere ceny, vykonu a vybavy.

    Autu s 2,0 TDI motorom so 140konmi pod palubou vycitas, ze mu nesvedci podtacanie na vyssom zaradenom stupni? Ten motor zaberie tak, ako potrebujes, proti tomu sa fakt neda nadavat.

    Btw, ked uz sme spomenuli ten subjektivny pohlad – mne sa ta hneda teda vobec k Yetimu nehodi, za to bordova, ktoru Skodovka pouzila v minulosti vylucne u Superba, ta spolu s viaclucovymi diskami k tomu pasuje vyborne :)

  14. Atlis napísal/a:

    Antiskodak :) ak na to niekto ma – 1 ci 1,3 miliona je somarina, lebo ak na to ten ci onen ktosi ma a chce terenne auto a luxus tak si nekupi smetiak GLK ale vezme luxus v podani Toyoty Land Cruiser V8 za 70tis euro :) a v terene roztrha na cucky vsetko tak ako aj v pohodli :)

  15. Aston napísal/a:

    No Hladex rychlo funguje az v IV generacii, zas tam nemozme hovorit uz o jednoduchom systeme. :)
    Ja si myslim, ze Skodovka trafila dobre, je to taky vacsi Soul, pseudo SUV do mesta kde ma lahky, funkcny Haldex miesto 100 kg tazkych systemov 4×4. To auto aj tak bude jazdit v terene max na parkovisku pred vlekom. Ako pisal Atlis kto chce off road ide inde…..
    Metrosexualne SUV GLK je zas o inom.
    @Antishade, poznam ludi co maju 40 tis na auto a urcite aj pre nich je rozdiel 31tis alebo 40+za Mercedes. Ludia vyzaduju v aute urcity stupen pohodlia a vychytavok. Preco mat holy MB ked mozem mat napr. CRV, X-Trail v plnej palbe a nemusim sa obmedzovat v pohodli atd.?

  16. antiskodak napísal/a:

    ORGI scasti stebou suhlasim ze cenovo MB oproti Skode troska moze byt narocnejsie…ale tak statistiky a zakaznici nepustia mercedes patri medzi najspolahlivejsie znacky sveta tam sa to troska vykompenzuje.Ide o to ze Skoda tymto modelom sa cenovo splha ne lepsie a prestiznejsie SUV ale nevie tolko ponuknut..a kto chce fakt ze lacny obycajny tereniak tak si zriesi Ladu Nivu tam neni o com,nanu sa yeti nechyta.

    ATLIS tak zase ty uz prehanas zas je rozdiel 1 a 2mil a chcel by som vidiet co ta tvoja toyota sezere v meste a v terenne stou V8 ;)oproti vykonovo postacujucej V6 MB a sa tu bavime o kategorii SUV!! do ktorej GLK a Yeti sa radia, nie o kategorii hard off road.Prepac ale v danej problematike som vystudovany a mam nazbierane aj prakticke skusenosti tak mi tu uz netrep prosim a bud aj racionalny.Ide aj o praktickost vozu a jeho rozmery Cruiser je sice fayn ale je to velky chladiarensky voz za tu cenu radsej G-Klasse,a ked chcem svizne behat a parkovat v meste a brodit sa tenkymi uzinami terenu aby som sa nezasekol ako pri land mastodontovi,si myslim ze takych 15 ccenti sirky navyse vie zavazit nemyslis??Velky neznamena silny a sikovny Asi tolko . ;)) ale chapem ze takeho multimilionara ako ty to netrapi a iste si testovacim jazdcom toyoty a mas dlhorocne skusenosti ohladom teoretickych a praktickych znalosti o automobiiloch …najme z casopisov a od kamosov z ulice vsak :)
    Pekny den vsetkym automobilovym fanusikom

  17. Atlis napísal/a:

    Antiskodak, ked uz si v tak vystudovany v tych offroadoch, tak by si mal vediet, ze Land Cruiser V8 nie je len benzin, ale aj diesel 4,5l a ten toho zase az tak na tych svojich 286k nezozerie :)

    A tu perlu o spolahlivosti si kde zobral prosim ta? Vies co sa hovori o majiteloch mercedesov? Ze sa nezdravia, pretoze sa uz rano videli v servise. Okrem C-klasse, ktora je dlhodobo vysoko v rebrickoch spolahlivosti, je zbytok dost problematicky – len tak ako priklad uvediem minulu generaciu S-klasse ci notoricky znama E-klasse.

    No a o tych chladiarenskych vozoch – sedel si niekedy v G-klasse? Pretoze ja som v nom par kilometrov v Afganistane stravil, tak isto ako v minulej a predminulej generacii Land Cruiseru a obe tie auta si poradia s terenom uplne rovnako. Az na to, ze z G-wagonu vylezies domlateny ako svina a z Land Cruiseru ako po pohodlnej ceste z nedelnej omse. Naviac tie G-wagony nie su akurat spolahlive… to len tak k tvojmu komentaru k casopisom a kamaratom z ulice.

  18. antiskodak napísal/a:

    re Atlis – alebo pan pustny general vtipkar :)

    1.)Toje jedno ci diesel ci benzin ked raz mas big objem motora a vysoku hmot., fyziku spotreby neoklames a vypyta si to stale vela.v terene a po ceste do kopca ani nehovorim ked si jazdil tak by si to mal vediet.Posobenie tiaze a blabla ved vies.

    2.) Myslel som percenta hrubych a vaznych poruch!.v rodine boli dve vozy MB-automat(Ecko) a za desatrocie ich pouzivania min opravy tykajuce sa skor opotrebenia a zivotnosti mat.Je len chyba Slovenska ,ze neponuka to co mercedes-servis a predaj na zapade uz dlhe roky , nie znacky.

    3.)novy gelandewagen je si myslim ze viac nez slusne komfortny co to podvozku a sediel i ked pravda ze po afganskych KuheBande som nanom nejazdil .

    Mame odlisne nazory a skusenosti obe tieto znacky su silne.No myslim stejne ze radsej GLK ako Yeti …apropo ked nemam amnesiu GLK vyuziva niekotre sasi tebou zmienenej C.klasse a seriovo prevodovka 7G-Tc,Agility control(uprava tlmenia podla terenu),4ETS atd, tak aspon nieco uznaj na tomto suv ze ma navrch v triede oproti ostatnym.

    RICHARD H. prosim urob dokladny test GLK ak budete mat moznost,rad si precitam nazor a skusenost inych.Potesi to :)

    akceptujem vsetky nazory zucastnenych a svoju debatu koncim.dakujem za pozornost.tesim sa na dalsiu vymenu nazorov :) stale verny antiskodak

  19. Fizzy napísal/a:

    Neporovnavajte Yetiho a GLK-o. Vsak Yety ma byt nieco ako lacnejsia varianta Tiguana ak som to pochopil. Clovek co si nemoze dovolit Tiguana (alebo nepotrebuje tu vybavu) tak pojde do Yetyho, vsak vybava v Skode Yeti EXPERIENCE sa da porovnot so zakladom v Tiguanovi (Skoda trocha prevysuje), inymi slovami, tam kde Skoda konci, tam Tiguan zacina.
    Myslim si ze Yeti je lepsia volba ako napriklad Suzuki SX4, ale horsia volba ako XY dalsich SUV 4×4.
    A ked uz hovorite o tych horaroch, rybaroch a pod. tak naco by mal horar Tiguana 2.0 TDI s najnizsou vybavou, ked mu staci Yeti 4×4 2.0 TDI v zaklade. Ktory je o cca 6 tis EUR lacnejsi.

  20. ssamoo napísal/a:

    Fizzy ale SX4 je ina trieda SUVciek :) To je skor mikro SUV, takze Yetimu nerobi nijaku konkurenciu :)

  21. Fizzy napísal/a:

    ssamoo, dobre, je ina trieda ale cena je skoro podobna ako pri Yetim.

  22. ssamoo napísal/a:

    Fizzy, prepac ale nemozem suhlasit. SX4 s 2.0 4×4 Dieselom, absolutne preplnena vybava je za 19 500€, co je za to auto sakra vela, pretoze vobec za tie peniaze nestoji.
    Yeti v niecom podobnom s 2.0 4×4 Dieselom, 23 700€. Cize je tam maly rozdiel, ale SX4 si v tejto vybave s tymto motorom nikto nekupi. Bol by blazon. Povodne na tvoju otazku, ze sa Yeti v porovnani s SX4 oplati viac suhlasim. Ale je to maximalne nerelevantne :)

  23. jaro napísal/a:

    yeti -prehnaná cena,prišiel na trh neskoro,minimálne 2 roky

  24. jozef napísal/a:

    hhh najalacnejsia 4×4 yeti stoji do 20 000 € a niekto tam nepotrebuje klimu a ine prkotiny a staci mu benzinovy motor :D a zhaldiska kvality a inych veci by om ho bral aj ja

  25. Atlis napísal/a:

    auto bez klimy by kupil len idiot… a ake su to tie ine veci?

  26. ssamoo napísal/a:

    jozef myslis vyuzit YETI len ako cistu lahku 4×4 ? V tom pripade su tu ale ine lacnejsie a lepsie off-roady. Zjavne si nepochopil vyznam SUV ;)

  27. mino napísal/a:

    co to tu citam porovnavaju tu skodovku s Mercedesom hmm fakt frajeri :D mno ze ked dam za skodovku 31 tis eur a za mercedes v ZAAAAAAAAAKLADNEJ vybave ale takych caa 50 tak neviem neviem iste to vyhrava Skoda….a ten co pisal o tych testoch a skutocnych narazoch tak len pre tvoju informovanost studujem Bezpecnost a medzinarodne testy Euro NCAP sa robia podla skutocnych udalosti a ba este aj drsnejsich ….tak ked sa tomu nerozumies tak nepis o tom hej:))) jasne ze je to dost za to auto aj mna to mrzi ale oni to spravia neako .Ja som škodovkar a aj nim budem

Pridajte komentár

  • POSLEDNÉ KOMENTÁRE
  • ARCHÍV

Kvalitné disky kupujeme na CentrumKolies.sk